PIROGRAFIA - definicja


PIROGRAFIA - co to właściwie jest?

Pirografia, rozumiana jako rękodzieło, to technika zdobnicza polegająca na wypalaniu (wzorów, napisów, obrazów) na wszelkich nadających się do tego materiałach - najczęściej w drewnie i skórze. Do wypalania służy specjalne urządzenie zwane pirografem, posiadające końcówkę (grot) nagrzewającą się do kilkuset stopni Celsjusza. Istnieją także wypalarki gazowe (mikropalniki), zasilane ciekłym butanem. Natomiast na skalę przemysłową pirografię zdominowały plotery laserowe.

sobota, 28 grudnia 2013

Piropoczątek

Zawsze lubiłem "grzebać" w programach graficznych. Najpierw eksperymentowałem ze zdjęciami, tworzyłem fotomontaże i robiłem przymiarki do digital paintingu. Potem na jakiś czas przerzuciłem się z grafiki rastrowej na wektorową, próbując swych sił w projektowaniu znaków firmowych.
Jednak przez ostatnie tygodnie narastała we mnie coraz większa chęć połączenia projektowania na komputerze z rękodziełem. Tak oto po raz pierwszy zetknąłem się z pirografią (wypalaniem w drewnie). A że mamy właśnie przełom roku, więc to całkiem niezła pora na zajęcie się czymś nowym.
Ciekaw jestem, co z tego wyniknie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz